ŠVP

6.1. S úsměvem na líčku začínáme v „Sluníčku“

charakteristika integrovaného bloku :

  • adaptace v MŠ, seznámení s novým prostředím a kamarády, rozvoj komunikativních a citových vztahů, spolupráce s rodinou, podporování psychické pohody dítěte, postupné vytváření pravidel společného soužití

 

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • rozvoj praktických dovedností přiměřeně k věku dítěte, podporovat samostatnost
  • rozvoj citové samostatnosti, rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí
  • posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, MŠ, dětem
  • přijímat základní hodnoty společenství, učit se spolupracovat a přizpůsobit se
  • vytvářet si vztah k místu a prostředí, ve kterém se dítě ocitá

 

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • postupně se naučit zacházet s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a materiálem
  • odloučit se na určitou dobu od rodičů, být aktivní bez jejich opory, uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky
  • přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství, nebýt sobecký, dělit se, radovat se z toho, co dokážu a zvládnu
  • pochopit, že MŠ má svá pravidla chování, společný program – spoluvytvářet a zapojovat se do činnosti
  • postupně se orientovat v prostředí a okolí MŠ

 

nabídka činností :

pohybové, smyslové a společenské hry, motivační cvičení, relaxační činnosti, povídání, vycházky, seznámení s výtvarným materiálem, četba, vyprávění, kulturní akce, manipulace s předměty, činnosti zajišťující spokojenost a pohodu, dramatické činnosti – vyjádření nálady, hudební činnosti, poznávací hry, komunikativní kruh, artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, vokální činnosti, společná setkávání,činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování, vytváření pravidel soužití, jednoduché sebeobslužné činnosti v oblasti hygieny, stolování, oblékání a úklidu.

  1. 2. Podzimníček ten je rád se „Sluníčkem“ kamarád

 

charakteristika integrovaného bloku :

  • seznamování dětí s podzimní přírodou a pozorování náhlých změn
  • znaky podzimu a s ním spojené činnosti
  • pozorování práce na poli a zahradě / sklizeň/
  • objevování krásy barev podzimního období, vnímání přírodních jevů
  • seznámení dětí se životem lesních zvířat, přírody
  • vliv počasí na zdraví, způsob oblékání

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
  • posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
  • rozvoj vnímání a porozumění
  • rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
  • osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
  • vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti, orientaci v prostoru a pohyb v různém prostředí
  • zaměřit se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, odhalovat vlastnosti předmětů – společné znaky, rozdíly
  • učit se porozumět slyšenému, zachytit hlavní myšlenku
  • umět uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého
  • vážit si práce dospělých, chovat se slušně a zdvořile ke svému okolí
  • osvojit si poznatky o přírodě a přírodních jevech
  • rozlišovat, co prospívá zdraví / pohyb, zdravé prostředí / a co zdraví škodí / nemoci, úrazy, nezdravé návyky /

 

nabídka činností :

práce s přírodním materiálem, pozorování, netradiční výtvarné techniky, sběr přírodnin, soutěže s rodiči – podzimní tvořivost, podzimní výzdoba, pohybové činnosti , kulturní a filmová představení, práce s encyklopedií, sluchové a rytmické hry, vycházky do přírody, venkovní hry, počasí a barvy přírody, výstava ovoce a zeleniny, básničky a písničky s podzimní tématikou, ochrana zdraví, didaktické hry, pokusy a pozorování, komunikativní kruh

 

  1. 3. Hurá, hurá po roce, jsou tu opět Vánoce

charakteristika integrovaného bloku :

  • Advent
  • oživení tradic a lidových zvyků, využití kouzelné atmosféry v období Adventu k posílení mezilidských vztahů
  • pozitivní vánoční atmosféra
  • seznámení s vánočním příběhem
  • učím se dělat radost i druhým, umět obdarovat – kouzlo Vánoc

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • užívání všech smyslů
  • rozvoj představivosti a fantazie
  • rozvoj schopností a dovedností vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
  • rozvoj hudebních, pohybových,výtvarných a dramatických dovedností
  • postupné rozvíjení kultivovaného projevu
  • rozvoj kooperativních dovedností

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • pracovat se všemi smysly
  • soustředit se na činnost a udržet pozornost,
  • vyjádřit představivost a fantazii v tvořivých činnostech
  • prožívat a dětským způsobem projevovat svoje pocity
  • osvojit si krátký text
  • spolupracovat s ostatními
  • vnímat kulturní a umělecké podněty

nabídka činností :

mikulášská a vánoční besídka, knihy s vánoční tématikou, básničky, koledy, říkadla, filmová a kulturní představení v MŠ, stromeček pro zvířátka, pozorování vánoční výzdoby města, zahájení Adventu – kulturní vystoupení na náměstí, vánoční tvoření s rodiči, tradice Adventu, výroba věnců, pečení perníčků, praktické činnosti s různými materiály, psaní dopisů pro Ježíška, dárky, práce s hlínou, vyprávění, četba, nadílka, posezení u stromečku, spolupráce s infocentrem – vánoční soutěže, vánoční besídka pro veřejnost v Kulturním domě Březnice, hudební, výtvarné a pohybové činnosti, dramatizace, vánoční výzdoba MŠ

 

  1. 4. Ve „Sluníčku“ teplo je, venku zima kraluje

charakteristika integrovaného bloku :

  • zimní radovánky, poznávání zimního počasí
  • seznámení se životem zvířat v zimě
  • vlastnosti sněhu a ledu, objevování přírodních změn
  • zimní sporty
  • zdravý životní styl, péče o naše tělo
  • paní Zima čaruje
  • oslava Masopustu – lidové tradice

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • vnímaní lidského těla, pojmenování jednotlivých částí
  • dorozumívání mezi lidmi / výslovnost, mluvní projev /
  • rozvoj zájmu o učení
  • získávání a rozvoj sebedůvěry a sebevědomí
  • rozvoj schopnosti spolupodílet se při činnostech skupiny
  • rozvoj schopnosti přizpůsobovat se přirozenému vývoji a změnám v přírodním prostředí

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • pojmenovat části těla, některé orgány, znát funkce, mít povědomí o růstu těla
  • vést rozhovor s druhým, formulace otázek a odpovědí, učit se nová slova a používat je
  • odpovídat za sebe a své jednání
  • dítě by mělo poznat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
  • dodržovat pravidla her a ostatních činností, dokázat jednat s dětmi i dospělými v konfliktních situacích a domluvit se na společném řešení
  • porozumět, že všechno kolem se mění a vyvíjí a je třeba se změnami počítat

nabídka činností :

zdravotně zaměřené hry a činnosti k ochraně zdraví, rozhovory, četba, encyklopedie, sezónní činnosti, pozorování přírodních jevů, experimenty, písničky a básničky, krmení zvěře a ptáčků, příprava na zápis do ZŠ, výroba masek – Masopust, karneval, modelování, výtvarné techniky, taneční improvizace, práce s hlínou

 

  1. 5. Zebe už jen trošičku, jaro vítej v „Sluníčku“

charakteristika integrovaného bloku :

  • Velikonoce – vést děti k udržování lidových tradic,zvyků a oslav svátků jara
  • čarodějnice – projekt, spolupráce s rodiči a organizacemi
  • seznamování dětí s jarní přírodou, všímat si změn v počasí
  • vítání jara – Morena
  • kniha je můj kamarád – práce s textem a ilustracemi / březen – měsíc knihy /
  • přiblížit dětem živočišnou a rostlinnou říši kolem nás, ochrana přírody
  • postupně vést děti k bezpečnému chování v dopravě / duben – měsíc bezpečnosti /

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
  • osvojovat si praktické dovednosti přiměřené věku
  • rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání
  • rozvoj základních kulturně společenských návyků
  • tvořivé myšlení, řešení problémů
  • rozvoj komunikativních dovedností
  • navázat a rozvíjet vztah k ostatním
  • vytváření vlastní představy o tom, jaké je jeho místo ve světě – péče o okolí, spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • správné držení těla, přiměřený pohyb v různém prostředí
  • ovládat koordinaci ruky a oka, práce s tužkou, barvou, nůžkami a papírem, jednoduchými hudebními nástroji
  • být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i věcem
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky
  • poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
  • chápat základní číselné a matematické pojmy, řešit zadané úkoly
  • komunikovat vhodným způsobem s dospělými i dětmi / pozor na komunikaci s neznámými lidmi /
  • uplatňovat základní společenské návyky přiměřené věku
  • mít povědomí o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc, na koho se obrátit
  • uvědomovat si, co je nebezpečné / některé předměty, látky, zvířata, přírodní jevy /

nabídka činností :

tvořivá dílna s rodiči – velikonoční výzdoba tříd, malování kraslic, výtvarné vyjádření jara, jarní úklid, péče o zahradu, výroba masek, pohybové činnosti, společná setkání, četba, příběhy, vyprávění, básničky a písničky s jarní tématikou, koledy, vynášení Moreny, pozorování a zkoumání přírody – experimenty, setkání se zástupcem městské policie – beseda, hry a aktivity na téma doprava, tématické vycházky a pobyty venku, návštěva knihovny, práce s textem , encyklopediemi, beseda s myslivcem, návštěva kynologického klubu

 

  1. 6. Už jde léto, ten čas letí, v „Sluníčku „ jsou prima děti

charakteristika integrovaného bloku :

  • Den matek – společná oslava, dárky, přáníčka, kulturní program
  • Mezinárodní den dětí – spolupráce s organizacemi, společné akce
  • poznávání jiných kultur a národů
  • příroda kolem nás – radostné prožívání letního počasí, pozorování změn
  • sportovní radovánky a hry v přírodě
  • jedeme na výlet
  • loučení s předškoláky – projekt – poslední noc v MŠ

cíle integrovaného bloku : : / co u dítěte podporujeme /

  • vytváření zdravých životních návyků a postojů
  • vytváření základů pro práci s informacemi
  • získání schopnosti řídit chování svou vůlí a ovlivňovat vlastní situace
  • rozvoj jazykových dovedností
  • rozvoj tvořivosti, radost z objevování
  • tolerance vůči soukromí a osobním věcem druhého
  • rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách
  • seznamování se světem lidí, kultury a umění
  • rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
  • posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
  • rozvoj vnímání a porozumění
  • rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
  • osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
  • vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • zvládat sebeobsluhu, základní hygienické a zdravotně preventivní návyky
  • dítě dovede využívat informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává/ knížky, encyklopedie../
  • vyjádřit souhlas, či umět říct ne v situacích, které to vyžadují, odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech
  • porozumět slyšenému, pochopit slovní vtip a humor, projevovat zájem o knihy
  • tvořivé činnosti – výtvarné, dramatické a hudebně pohybové
  • uvědomovat si práva a povinnosti ve vztahu k druhému dítěti či dospělému
  • vnímat, že svět je rozmanitý a pestrý / příroda, živočichové, krajina /, zdravotní, etnické, jazykové a národnostní rozdílnosti
  • vnímat umělecké a kulturní podněty

nabídka činností :

kulturní akce, dárky pro maminky, hry na zahradě, výtvarné, hudební a sportovní činnosti, vyprávění, pokusy, básničky, písničky, pozorování, praktické činnosti v přírodě, výlet, modelování, hádanky, přednes, dramatizace, poznávání Březnice a okolí, návštěva zámku a organizací, pěstitelské pracovní činnosti, skupinové a kolektivní hry

průběžná nabídka činností : tvořivé dílny, práce s hlínou, sportovní hala Vitality, kulturní a filmová představení, předplavecký výcvik, besídky, oslava tradic v MŠ i s rodiči, sběr plastů, třídění odpadů, péče o zahradu, kulturní vystoupení dětí pro veřejnost

6.1. S úsměvem na líčku začínáme v „Sluníčku“

charakteristika integrovaného bloku :

  • adaptace v MŠ, seznámení s novým prostředím a kamarády, rozvoj komunikativních a citových vztahů, spolupráce s rodinou, podporování psychické pohody dítěte, postupné vytváření pravidel společného soužití

 

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • rozvoj praktických dovedností přiměřeně k věku dítěte, podporovat samostatnost
  • rozvoj citové samostatnosti, rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí
  • posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, MŠ, dětem
  • přijímat základní hodnoty společenství, učit se spolupracovat a přizpůsobit se
  • vytvářet si vztah k místu a prostředí, ve kterém se dítě ocitá

 

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • postupně se naučit zacházet s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a materiálem
  • odloučit se na určitou dobu od rodičů, být aktivní bez jejich opory, uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky
  • přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství, nebýt sobecký, dělit se, radovat se z toho, co dokážu a zvládnu
  • pochopit, že MŠ má svá pravidla chování, společný program – spoluvytvářet a zapojovat se do činnosti
  • postupně se orientovat v prostředí a okolí MŠ

 

nabídka činností :

pohybové, smyslové a společenské hry, motivační cvičení, relaxační činnosti, povídání, vycházky, seznámení s výtvarným materiálem, četba, vyprávění, kulturní akce, manipulace s předměty, činnosti zajišťující spokojenost a pohodu, dramatické činnosti – vyjádření nálady, hudební činnosti, poznávací hry, komunikativní kruh, artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, vokální činnosti, společná setkávání,činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování, vytváření pravidel soužití, jednoduché sebeobslužné činnosti v oblasti hygieny, stolování, oblékání a úklidu.

  1. 2. Podzimníček ten je rád se „Sluníčkem“ kamarád

 

charakteristika integrovaného bloku :

  • seznamování dětí s podzimní přírodou a pozorování náhlých změn
  • znaky podzimu a s ním spojené činnosti
  • pozorování práce na poli a zahradě / sklizeň/
  • objevování krásy barev podzimního období, vnímání přírodních jevů
  • seznámení dětí se životem lesních zvířat, přírody
  • vliv počasí na zdraví, způsob oblékání

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
  • posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
  • rozvoj vnímání a porozumění
  • rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
  • osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
  • vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • postupně zvládnout základní pohybové dovednosti, orientaci v prostoru a pohyb v různém prostředí
  • zaměřit se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, odhalovat vlastnosti předmětů – společné znaky, rozdíly
  • učit se porozumět slyšenému, zachytit hlavní myšlenku
  • umět uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého
  • vážit si práce dospělých, chovat se slušně a zdvořile ke svému okolí
  • osvojit si poznatky o přírodě a přírodních jevech
  • rozlišovat, co prospívá zdraví / pohyb, zdravé prostředí / a co zdraví škodí / nemoci, úrazy, nezdravé návyky /

 

nabídka činností :

práce s přírodním materiálem, pozorování, netradiční výtvarné techniky, sběr přírodnin, soutěže s rodiči – podzimní tvořivost, podzimní výzdoba, pohybové činnosti , kulturní a filmová představení, práce s encyklopedií, sluchové a rytmické hry, vycházky do přírody, venkovní hry, počasí a barvy přírody, výstava ovoce a zeleniny, básničky a písničky s podzimní tématikou, ochrana zdraví, didaktické hry, pokusy a pozorování, komunikativní kruh

 

  1. 3. Hurá, hurá po roce, jsou tu opět Vánoce

charakteristika integrovaného bloku :

  • Advent
  • oživení tradic a lidových zvyků, využití kouzelné atmosféry v období Adventu k posílení mezilidských vztahů
  • pozitivní vánoční atmosféra
  • seznámení s vánočním příběhem
  • učím se dělat radost i druhým, umět obdarovat – kouzlo Vánoc

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • užívání všech smyslů
  • rozvoj představivosti a fantazie
  • rozvoj schopností a dovedností vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
  • rozvoj hudebních, pohybových,výtvarných a dramatických dovedností
  • postupné rozvíjení kultivovaného projevu
  • rozvoj kooperativních dovedností

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • pracovat se všemi smysly
  • soustředit se na činnost a udržet pozornost,
  • vyjádřit představivost a fantazii v tvořivých činnostech
  • prožívat a dětským způsobem projevovat svoje pocity
  • osvojit si krátký text
  • spolupracovat s ostatními
  • vnímat kulturní a umělecké podněty

nabídka činností :

mikulášská a vánoční besídka, knihy s vánoční tématikou, básničky, koledy, říkadla, filmová a kulturní představení v MŠ, stromeček pro zvířátka, pozorování vánoční výzdoby města, zahájení Adventu – kulturní vystoupení na náměstí, vánoční tvoření s rodiči, tradice Adventu, výroba věnců, pečení perníčků, praktické činnosti s různými materiály, psaní dopisů pro Ježíška, dárky, práce s hlínou, vyprávění, četba, nadílka, posezení u stromečku, spolupráce s infocentrem – vánoční soutěže, vánoční besídka pro veřejnost v Kulturním domě Březnice, hudební, výtvarné a pohybové činnosti, dramatizace, vánoční výzdoba MŠ

 

  1. 4. Ve „Sluníčku“ teplo je, venku zima kraluje

charakteristika integrovaného bloku :

  • zimní radovánky, poznávání zimního počasí
  • seznámení se životem zvířat v zimě
  • vlastnosti sněhu a ledu, objevování přírodních změn
  • zimní sporty
  • zdravý životní styl, péče o naše tělo
  • paní Zima čaruje
  • oslava Masopustu – lidové tradice

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • vnímaní lidského těla, pojmenování jednotlivých částí
  • dorozumívání mezi lidmi / výslovnost, mluvní projev /
  • rozvoj zájmu o učení
  • získávání a rozvoj sebedůvěry a sebevědomí
  • rozvoj schopnosti spolupodílet se při činnostech skupiny
  • rozvoj schopnosti přizpůsobovat se přirozenému vývoji a změnám v přírodním prostředí

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • pojmenovat části těla, některé orgány, znát funkce, mít povědomí o růstu těla
  • vést rozhovor s druhým, formulace otázek a odpovědí, učit se nová slova a používat je
  • odpovídat za sebe a své jednání
  • dítě by mělo poznat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
  • dodržovat pravidla her a ostatních činností, dokázat jednat s dětmi i dospělými v konfliktních situacích a domluvit se na společném řešení
  • porozumět, že všechno kolem se mění a vyvíjí a je třeba se změnami počítat

nabídka činností :

zdravotně zaměřené hry a činnosti k ochraně zdraví, rozhovory, četba, encyklopedie, sezónní činnosti, pozorování přírodních jevů, experimenty, písničky a básničky, krmení zvěře a ptáčků, příprava na zápis do ZŠ, výroba masek – Masopust, karneval, modelování, výtvarné techniky, taneční improvizace, práce s hlínou

 

  1. 5. Zebe už jen trošičku, jaro vítej v „Sluníčku“

charakteristika integrovaného bloku :

  • Velikonoce – vést děti k udržování lidových tradic,zvyků a oslav svátků jara
  • čarodějnice – projekt, spolupráce s rodiči a organizacemi
  • seznamování dětí s jarní přírodou, všímat si změn v počasí
  • vítání jara – Morena
  • kniha je můj kamarád – práce s textem a ilustracemi / březen – měsíc knihy /
  • přiblížit dětem živočišnou a rostlinnou říši kolem nás, ochrana přírody
  • postupně vést děti k bezpečnému chování v dopravě / duben – měsíc bezpečnosti /

cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /

  • zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
  • osvojovat si praktické dovednosti přiměřené věku
  • rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání
  • rozvoj základních kulturně společenských návyků
  • tvořivé myšlení, řešení problémů
  • rozvoj komunikativních dovedností
  • navázat a rozvíjet vztah k ostatním
  • vytváření vlastní představy o tom, jaké je jeho místo ve světě – péče o okolí, spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • správné držení těla, přiměřený pohyb v různém prostředí
  • ovládat koordinaci ruky a oka, práce s tužkou, barvou, nůžkami a papírem, jednoduchými hudebními nástroji
  • být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i věcem
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky
  • poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
  • chápat základní číselné a matematické pojmy, řešit zadané úkoly
  • komunikovat vhodným způsobem s dospělými i dětmi / pozor na komunikaci s neznámými lidmi /
  • uplatňovat základní společenské návyky přiměřené věku
  • mít povědomí o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc, na koho se obrátit
  • uvědomovat si, co je nebezpečné / některé předměty, látky, zvířata, přírodní jevy /

nabídka činností :

tvořivá dílna s rodiči – velikonoční výzdoba tříd, malování kraslic, výtvarné vyjádření jara, jarní úklid, péče o zahradu, výroba masek, pohybové činnosti, společná setkání, četba, příběhy, vyprávění, básničky a písničky s jarní tématikou, koledy, vynášení Moreny, pozorování a zkoumání přírody – experimenty, setkání se zástupcem městské policie – beseda, hry a aktivity na téma doprava, tématické vycházky a pobyty venku, návštěva knihovny, práce s textem , encyklopediemi, beseda s myslivcem, návštěva kynologického klubu

 

  1. 6. Už jde léto, ten čas letí, v „Sluníčku „ jsou prima děti

charakteristika integrovaného bloku :

  • Den matek – společná oslava, dárky, přáníčka, kulturní program
  • Mezinárodní den dětí – spolupráce s organizacemi, společné akce
  • poznávání jiných kultur a národů
  • příroda kolem nás – radostné prožívání letního počasí, pozorování změn
  • sportovní radovánky a hry v přírodě
  • jedeme na výlet
  • loučení s předškoláky – projekt – poslední noc v MŠ

cíle integrovaného bloku : : / co u dítěte podporujeme /

  • vytváření zdravých životních návyků a postojů
  • vytváření základů pro práci s informacemi
  • získání schopnosti řídit chování svou vůlí a ovlivňovat vlastní situace
  • rozvoj jazykových dovedností
  • rozvoj tvořivosti, radost z objevování
  • tolerance vůči soukromí a osobním věcem druhého
  • rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách
  • seznamování se světem lidí, kultury a umění
  • rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
  • posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
  • rozvoj vnímání a porozumění
  • rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
  • osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
  • vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou

očekávané kompetence /výstupy/ :

  • zvládat sebeobsluhu, základní hygienické a zdravotně preventivní návyky
  • dítě dovede využívat informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává/ knížky, encyklopedie../
  • vyjádřit souhlas, či umět říct ne v situacích, které to vyžadují, odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech
  • porozumět slyšenému, pochopit slovní vtip a humor, projevovat zájem o knihy
  • tvořivé činnosti – výtvarné, dramatické a hudebně pohybové
  • uvědomovat si práva a povinnosti ve vztahu k druhému dítěti či dospělému
  • vnímat, že svět je rozmanitý a pestrý / příroda, živočichové, krajina /, zdravotní, etnické, jazykové a národnostní rozdílnosti
  • vnímat umělecké a kulturní podněty

nabídka činností :

kulturní akce, dárky pro maminky, hry na zahradě, výtvarné, hudební a sportovní činnosti, vyprávění, pokusy, básničky, písničky, pozorování, praktické činnosti v přírodě, výlet, modelování, hádanky, přednes, dramatizace, poznávání Březnice a okolí, návštěva zámku a organizací, pěstitelské pracovní činnosti, skupinové a kolektivní hry

průběžná nabídka činností : tvořivé dílny, práce s hlínou, sportovní hala Vitality, kulturní a filmová představení, předplavecký výcvik, besídky, oslava tradic v MŠ i s rodiči, sběr plastů, třídění odpadů, péče o zahradu, kulturní vystoupení dětí pro veřejnost