6.1. S úsměvem na líčku začínáme v „Sluníčku“
charakteristika integrovaného bloku :
- adaptace v MŠ, seznámení s novým prostředím a kamarády, rozvoj komunikativních a citových vztahů, spolupráce s rodinou, podporování psychické pohody dítěte, postupné vytváření pravidel společného soužití
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- rozvoj praktických dovedností přiměřeně k věku dítěte, podporovat samostatnost
- rozvoj citové samostatnosti, rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí
- posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, MŠ, dětem
- přijímat základní hodnoty společenství, učit se spolupracovat a přizpůsobit se
- vytvářet si vztah k místu a prostředí, ve kterém se dítě ocitá
očekávané kompetence /výstupy/ :
- postupně se naučit zacházet s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a materiálem
- odloučit se na určitou dobu od rodičů, být aktivní bez jejich opory, uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky
- přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství, nebýt sobecký, dělit se, radovat se z toho, co dokážu a zvládnu
- pochopit, že MŠ má svá pravidla chování, společný program – spoluvytvářet a zapojovat se do činnosti
- postupně se orientovat v prostředí a okolí MŠ
nabídka činností :
pohybové, smyslové a společenské hry, motivační cvičení, relaxační činnosti, povídání, vycházky, seznámení s výtvarným materiálem, četba, vyprávění, kulturní akce, manipulace s předměty, činnosti zajišťující spokojenost a pohodu, dramatické činnosti – vyjádření nálady, hudební činnosti, poznávací hry, komunikativní kruh, artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, vokální činnosti, společná setkávání,činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování, vytváření pravidel soužití, jednoduché sebeobslužné činnosti v oblasti hygieny, stolování, oblékání a úklidu.
- 2. Podzimníček ten je rád se „Sluníčkem“ kamarád
charakteristika integrovaného bloku :
- seznamování dětí s podzimní přírodou a pozorování náhlých změn
- znaky podzimu a s ním spojené činnosti
- pozorování práce na poli a zahradě / sklizeň/
- objevování krásy barev podzimního období, vnímání přírodních jevů
- seznámení dětí se životem lesních zvířat, přírody
- vliv počasí na zdraví, způsob oblékání
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
- posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
- rozvoj vnímání a porozumění
- rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
- osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
- vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou
očekávané kompetence /výstupy/ :
- postupně zvládnout základní pohybové dovednosti, orientaci v prostoru a pohyb v různém prostředí
- zaměřit se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, odhalovat vlastnosti předmětů – společné znaky, rozdíly
- učit se porozumět slyšenému, zachytit hlavní myšlenku
- umět uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého
- vážit si práce dospělých, chovat se slušně a zdvořile ke svému okolí
- osvojit si poznatky o přírodě a přírodních jevech
- rozlišovat, co prospívá zdraví / pohyb, zdravé prostředí / a co zdraví škodí / nemoci, úrazy, nezdravé návyky /
nabídka činností :
práce s přírodním materiálem, pozorování, netradiční výtvarné techniky, sběr přírodnin, soutěže s rodiči – podzimní tvořivost, podzimní výzdoba, pohybové činnosti , kulturní a filmová představení, práce s encyklopedií, sluchové a rytmické hry, vycházky do přírody, venkovní hry, počasí a barvy přírody, výstava ovoce a zeleniny, básničky a písničky s podzimní tématikou, ochrana zdraví, didaktické hry, pokusy a pozorování, komunikativní kruh
- 3. Hurá, hurá po roce, jsou tu opět Vánoce
charakteristika integrovaného bloku :
- Advent
- oživení tradic a lidových zvyků, využití kouzelné atmosféry v období Adventu k posílení mezilidských vztahů
- pozitivní vánoční atmosféra
- seznámení s vánočním příběhem
- učím se dělat radost i druhým, umět obdarovat – kouzlo Vánoc
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- užívání všech smyslů
- rozvoj představivosti a fantazie
- rozvoj schopností a dovedností vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
- rozvoj hudebních, pohybových,výtvarných a dramatických dovedností
- postupné rozvíjení kultivovaného projevu
- rozvoj kooperativních dovedností
očekávané kompetence /výstupy/ :
- pracovat se všemi smysly
- soustředit se na činnost a udržet pozornost,
- vyjádřit představivost a fantazii v tvořivých činnostech
- prožívat a dětským způsobem projevovat svoje pocity
- osvojit si krátký text
- spolupracovat s ostatními
- vnímat kulturní a umělecké podněty
nabídka činností :
mikulášská a vánoční besídka, knihy s vánoční tématikou, básničky, koledy, říkadla, filmová a kulturní představení v MŠ, stromeček pro zvířátka, pozorování vánoční výzdoby města, zahájení Adventu – kulturní vystoupení na náměstí, vánoční tvoření s rodiči, tradice Adventu, výroba věnců, pečení perníčků, praktické činnosti s různými materiály, psaní dopisů pro Ježíška, dárky, práce s hlínou, vyprávění, četba, nadílka, posezení u stromečku, spolupráce s infocentrem – vánoční soutěže, vánoční besídka pro veřejnost v Kulturním domě Březnice, hudební, výtvarné a pohybové činnosti, dramatizace, vánoční výzdoba MŠ
- 4. Ve „Sluníčku“ teplo je, venku zima kraluje
charakteristika integrovaného bloku :
- zimní radovánky, poznávání zimního počasí
- seznámení se životem zvířat v zimě
- vlastnosti sněhu a ledu, objevování přírodních změn
- zimní sporty
- zdravý životní styl, péče o naše tělo
- paní Zima čaruje
- oslava Masopustu – lidové tradice
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- vnímaní lidského těla, pojmenování jednotlivých částí
- dorozumívání mezi lidmi / výslovnost, mluvní projev /
- rozvoj zájmu o učení
- získávání a rozvoj sebedůvěry a sebevědomí
- rozvoj schopnosti spolupodílet se při činnostech skupiny
- rozvoj schopnosti přizpůsobovat se přirozenému vývoji a změnám v přírodním prostředí
očekávané kompetence /výstupy/ :
- pojmenovat části těla, některé orgány, znát funkce, mít povědomí o růstu těla
- vést rozhovor s druhým, formulace otázek a odpovědí, učit se nová slova a používat je
- odpovídat za sebe a své jednání
- dítě by mělo poznat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
- dodržovat pravidla her a ostatních činností, dokázat jednat s dětmi i dospělými v konfliktních situacích a domluvit se na společném řešení
- porozumět, že všechno kolem se mění a vyvíjí a je třeba se změnami počítat
nabídka činností :
zdravotně zaměřené hry a činnosti k ochraně zdraví, rozhovory, četba, encyklopedie, sezónní činnosti, pozorování přírodních jevů, experimenty, písničky a básničky, krmení zvěře a ptáčků, příprava na zápis do ZŠ, výroba masek – Masopust, karneval, modelování, výtvarné techniky, taneční improvizace, práce s hlínou
- 5. Zebe už jen trošičku, jaro vítej v „Sluníčku“
charakteristika integrovaného bloku :
- Velikonoce – vést děti k udržování lidových tradic,zvyků a oslav svátků jara
- čarodějnice – projekt, spolupráce s rodiči a organizacemi
- seznamování dětí s jarní přírodou, všímat si změn v počasí
- vítání jara – Morena
- kniha je můj kamarád – práce s textem a ilustracemi / březen – měsíc knihy /
- přiblížit dětem živočišnou a rostlinnou říši kolem nás, ochrana přírody
- postupně vést děti k bezpečnému chování v dopravě / duben – měsíc bezpečnosti /
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
- osvojovat si praktické dovednosti přiměřené věku
- rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání
- rozvoj základních kulturně společenských návyků
- tvořivé myšlení, řešení problémů
- rozvoj komunikativních dovedností
- navázat a rozvíjet vztah k ostatním
- vytváření vlastní představy o tom, jaké je jeho místo ve světě – péče o okolí, spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí
očekávané kompetence /výstupy/ :
- správné držení těla, přiměřený pohyb v různém prostředí
- ovládat koordinaci ruky a oka, práce s tužkou, barvou, nůžkami a papírem, jednoduchými hudebními nástroji
- být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i věcem
- vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky
- poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
- chápat základní číselné a matematické pojmy, řešit zadané úkoly
- komunikovat vhodným způsobem s dospělými i dětmi / pozor na komunikaci s neznámými lidmi /
- uplatňovat základní společenské návyky přiměřené věku
- mít povědomí o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc, na koho se obrátit
- uvědomovat si, co je nebezpečné / některé předměty, látky, zvířata, přírodní jevy /
nabídka činností :
tvořivá dílna s rodiči – velikonoční výzdoba tříd, malování kraslic, výtvarné vyjádření jara, jarní úklid, péče o zahradu, výroba masek, pohybové činnosti, společná setkání, četba, příběhy, vyprávění, básničky a písničky s jarní tématikou, koledy, vynášení Moreny, pozorování a zkoumání přírody – experimenty, setkání se zástupcem městské policie – beseda, hry a aktivity na téma doprava, tématické vycházky a pobyty venku, návštěva knihovny, práce s textem , encyklopediemi, beseda s myslivcem, návštěva kynologického klubu
- 6. Už jde léto, ten čas letí, v „Sluníčku „ jsou prima děti
charakteristika integrovaného bloku :
- Den matek – společná oslava, dárky, přáníčka, kulturní program
- Mezinárodní den dětí – spolupráce s organizacemi, společné akce
- poznávání jiných kultur a národů
- příroda kolem nás – radostné prožívání letního počasí, pozorování změn
- sportovní radovánky a hry v přírodě
- jedeme na výlet
- loučení s předškoláky – projekt – poslední noc v MŠ
cíle integrovaného bloku : : / co u dítěte podporujeme /
- vytváření zdravých životních návyků a postojů
- vytváření základů pro práci s informacemi
- získání schopnosti řídit chování svou vůlí a ovlivňovat vlastní situace
- rozvoj jazykových dovedností
- rozvoj tvořivosti, radost z objevování
- tolerance vůči soukromí a osobním věcem druhého
- rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách
- seznamování se světem lidí, kultury a umění
- rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
- posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
- rozvoj vnímání a porozumění
- rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
- osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
- vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou
očekávané kompetence /výstupy/ :
- zvládat sebeobsluhu, základní hygienické a zdravotně preventivní návyky
- dítě dovede využívat informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává/ knížky, encyklopedie../
- vyjádřit souhlas, či umět říct ne v situacích, které to vyžadují, odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech
- porozumět slyšenému, pochopit slovní vtip a humor, projevovat zájem o knihy
- tvořivé činnosti – výtvarné, dramatické a hudebně pohybové
- uvědomovat si práva a povinnosti ve vztahu k druhému dítěti či dospělému
- vnímat, že svět je rozmanitý a pestrý / příroda, živočichové, krajina /, zdravotní, etnické, jazykové a národnostní rozdílnosti
- vnímat umělecké a kulturní podněty
nabídka činností :
kulturní akce, dárky pro maminky, hry na zahradě, výtvarné, hudební a sportovní činnosti, vyprávění, pokusy, básničky, písničky, pozorování, praktické činnosti v přírodě, výlet, modelování, hádanky, přednes, dramatizace, poznávání Březnice a okolí, návštěva zámku a organizací, pěstitelské pracovní činnosti, skupinové a kolektivní hry
průběžná nabídka činností : tvořivé dílny, práce s hlínou, sportovní hala Vitality, kulturní a filmová představení, předplavecký výcvik, besídky, oslava tradic v MŠ i s rodiči, sběr plastů, třídění odpadů, péče o zahradu, kulturní vystoupení dětí pro veřejnost
6.1. S úsměvem na líčku začínáme v „Sluníčku“
charakteristika integrovaného bloku :
- adaptace v MŠ, seznámení s novým prostředím a kamarády, rozvoj komunikativních a citových vztahů, spolupráce s rodinou, podporování psychické pohody dítěte, postupné vytváření pravidel společného soužití
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- rozvoj praktických dovedností přiměřeně k věku dítěte, podporovat samostatnost
- rozvoj citové samostatnosti, rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí
- posilování vstřícného chování ve vztahu k rodině, MŠ, dětem
- přijímat základní hodnoty společenství, učit se spolupracovat a přizpůsobit se
- vytvářet si vztah k místu a prostředí, ve kterém se dítě ocitá
očekávané kompetence /výstupy/ :
- postupně se naučit zacházet s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a materiálem
- odloučit se na určitou dobu od rodičů, být aktivní bez jejich opory, uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky
- přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství, nebýt sobecký, dělit se, radovat se z toho, co dokážu a zvládnu
- pochopit, že MŠ má svá pravidla chování, společný program – spoluvytvářet a zapojovat se do činnosti
- postupně se orientovat v prostředí a okolí MŠ
nabídka činností :
pohybové, smyslové a společenské hry, motivační cvičení, relaxační činnosti, povídání, vycházky, seznámení s výtvarným materiálem, četba, vyprávění, kulturní akce, manipulace s předměty, činnosti zajišťující spokojenost a pohodu, dramatické činnosti – vyjádření nálady, hudební činnosti, poznávací hry, komunikativní kruh, artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, vokální činnosti, společná setkávání,činnosti zaměřené na porozumění pravidlům vzájemného soužití a chování, vytváření pravidel soužití, jednoduché sebeobslužné činnosti v oblasti hygieny, stolování, oblékání a úklidu.
- 2. Podzimníček ten je rád se „Sluníčkem“ kamarád
charakteristika integrovaného bloku :
- seznamování dětí s podzimní přírodou a pozorování náhlých změn
- znaky podzimu a s ním spojené činnosti
- pozorování práce na poli a zahradě / sklizeň/
- objevování krásy barev podzimního období, vnímání přírodních jevů
- seznámení dětí se životem lesních zvířat, přírody
- vliv počasí na zdraví, způsob oblékání
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
- posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
- rozvoj vnímání a porozumění
- rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
- osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
- vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou
očekávané kompetence /výstupy/ :
- postupně zvládnout základní pohybové dovednosti, orientaci v prostoru a pohyb v různém prostředí
- zaměřit se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, odhalovat vlastnosti předmětů – společné znaky, rozdíly
- učit se porozumět slyšenému, zachytit hlavní myšlenku
- umět uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého
- vážit si práce dospělých, chovat se slušně a zdvořile ke svému okolí
- osvojit si poznatky o přírodě a přírodních jevech
- rozlišovat, co prospívá zdraví / pohyb, zdravé prostředí / a co zdraví škodí / nemoci, úrazy, nezdravé návyky /
nabídka činností :
práce s přírodním materiálem, pozorování, netradiční výtvarné techniky, sběr přírodnin, soutěže s rodiči – podzimní tvořivost, podzimní výzdoba, pohybové činnosti , kulturní a filmová představení, práce s encyklopedií, sluchové a rytmické hry, vycházky do přírody, venkovní hry, počasí a barvy přírody, výstava ovoce a zeleniny, básničky a písničky s podzimní tématikou, ochrana zdraví, didaktické hry, pokusy a pozorování, komunikativní kruh
- 3. Hurá, hurá po roce, jsou tu opět Vánoce
charakteristika integrovaného bloku :
- Advent
- oživení tradic a lidových zvyků, využití kouzelné atmosféry v období Adventu k posílení mezilidských vztahů
- pozitivní vánoční atmosféra
- seznámení s vánočním příběhem
- učím se dělat radost i druhým, umět obdarovat – kouzlo Vánoc
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- užívání všech smyslů
- rozvoj představivosti a fantazie
- rozvoj schopností a dovedností vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
- rozvoj hudebních, pohybových,výtvarných a dramatických dovedností
- postupné rozvíjení kultivovaného projevu
- rozvoj kooperativních dovedností
očekávané kompetence /výstupy/ :
- pracovat se všemi smysly
- soustředit se na činnost a udržet pozornost,
- vyjádřit představivost a fantazii v tvořivých činnostech
- prožívat a dětským způsobem projevovat svoje pocity
- osvojit si krátký text
- spolupracovat s ostatními
- vnímat kulturní a umělecké podněty
nabídka činností :
mikulášská a vánoční besídka, knihy s vánoční tématikou, básničky, koledy, říkadla, filmová a kulturní představení v MŠ, stromeček pro zvířátka, pozorování vánoční výzdoby města, zahájení Adventu – kulturní vystoupení na náměstí, vánoční tvoření s rodiči, tradice Adventu, výroba věnců, pečení perníčků, praktické činnosti s různými materiály, psaní dopisů pro Ježíška, dárky, práce s hlínou, vyprávění, četba, nadílka, posezení u stromečku, spolupráce s infocentrem – vánoční soutěže, vánoční besídka pro veřejnost v Kulturním domě Březnice, hudební, výtvarné a pohybové činnosti, dramatizace, vánoční výzdoba MŠ
- 4. Ve „Sluníčku“ teplo je, venku zima kraluje
charakteristika integrovaného bloku :
- zimní radovánky, poznávání zimního počasí
- seznámení se životem zvířat v zimě
- vlastnosti sněhu a ledu, objevování přírodních změn
- zimní sporty
- zdravý životní styl, péče o naše tělo
- paní Zima čaruje
- oslava Masopustu – lidové tradice
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- vnímaní lidského těla, pojmenování jednotlivých částí
- dorozumívání mezi lidmi / výslovnost, mluvní projev /
- rozvoj zájmu o učení
- získávání a rozvoj sebedůvěry a sebevědomí
- rozvoj schopnosti spolupodílet se při činnostech skupiny
- rozvoj schopnosti přizpůsobovat se přirozenému vývoji a změnám v přírodním prostředí
očekávané kompetence /výstupy/ :
- pojmenovat části těla, některé orgány, znát funkce, mít povědomí o růstu těla
- vést rozhovor s druhým, formulace otázek a odpovědí, učit se nová slova a používat je
- odpovídat za sebe a své jednání
- dítě by mělo poznat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
- dodržovat pravidla her a ostatních činností, dokázat jednat s dětmi i dospělými v konfliktních situacích a domluvit se na společném řešení
- porozumět, že všechno kolem se mění a vyvíjí a je třeba se změnami počítat
nabídka činností :
zdravotně zaměřené hry a činnosti k ochraně zdraví, rozhovory, četba, encyklopedie, sezónní činnosti, pozorování přírodních jevů, experimenty, písničky a básničky, krmení zvěře a ptáčků, příprava na zápis do ZŠ, výroba masek – Masopust, karneval, modelování, výtvarné techniky, taneční improvizace, práce s hlínou
- 5. Zebe už jen trošičku, jaro vítej v „Sluníčku“
charakteristika integrovaného bloku :
- Velikonoce – vést děti k udržování lidových tradic,zvyků a oslav svátků jara
- čarodějnice – projekt, spolupráce s rodiči a organizacemi
- seznamování dětí s jarní přírodou, všímat si změn v počasí
- vítání jara – Morena
- kniha je můj kamarád – práce s textem a ilustracemi / březen – měsíc knihy /
- přiblížit dětem živočišnou a rostlinnou říši kolem nás, ochrana přírody
- postupně vést děti k bezpečnému chování v dopravě / duben – měsíc bezpečnosti /
cíle integrovaného bloku : / co u dítěte podporujeme /
- zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
- osvojovat si praktické dovednosti přiměřené věku
- rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání
- rozvoj základních kulturně společenských návyků
- tvořivé myšlení, řešení problémů
- rozvoj komunikativních dovedností
- navázat a rozvíjet vztah k ostatním
- vytváření vlastní představy o tom, jaké je jeho místo ve světě – péče o okolí, spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí
očekávané kompetence /výstupy/ :
- správné držení těla, přiměřený pohyb v různém prostředí
- ovládat koordinaci ruky a oka, práce s tužkou, barvou, nůžkami a papírem, jednoduchými hudebními nástroji
- být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i věcem
- vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky
- poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
- chápat základní číselné a matematické pojmy, řešit zadané úkoly
- komunikovat vhodným způsobem s dospělými i dětmi / pozor na komunikaci s neznámými lidmi /
- uplatňovat základní společenské návyky přiměřené věku
- mít povědomí o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc, na koho se obrátit
- uvědomovat si, co je nebezpečné / některé předměty, látky, zvířata, přírodní jevy /
nabídka činností :
tvořivá dílna s rodiči – velikonoční výzdoba tříd, malování kraslic, výtvarné vyjádření jara, jarní úklid, péče o zahradu, výroba masek, pohybové činnosti, společná setkání, četba, příběhy, vyprávění, básničky a písničky s jarní tématikou, koledy, vynášení Moreny, pozorování a zkoumání přírody – experimenty, setkání se zástupcem městské policie – beseda, hry a aktivity na téma doprava, tématické vycházky a pobyty venku, návštěva knihovny, práce s textem , encyklopediemi, beseda s myslivcem, návštěva kynologického klubu
- 6. Už jde léto, ten čas letí, v „Sluníčku „ jsou prima děti
charakteristika integrovaného bloku :
- Den matek – společná oslava, dárky, přáníčka, kulturní program
- Mezinárodní den dětí – spolupráce s organizacemi, společné akce
- poznávání jiných kultur a národů
- příroda kolem nás – radostné prožívání letního počasí, pozorování změn
- sportovní radovánky a hry v přírodě
- jedeme na výlet
- loučení s předškoláky – projekt – poslední noc v MŠ
cíle integrovaného bloku : : / co u dítěte podporujeme /
- vytváření zdravých životních návyků a postojů
- vytváření základů pro práci s informacemi
- získání schopnosti řídit chování svou vůlí a ovlivňovat vlastní situace
- rozvoj jazykových dovedností
- rozvoj tvořivosti, radost z objevování
- tolerance vůči soukromí a osobním věcem druhého
- rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách
- seznamování se světem lidí, kultury a umění
- rozvoj pohybových schopností a dovedností – zdravý životní styl
- posilování přirozených poznávacích citů – zvídavost, tvořivost, objevování
- rozvoj vnímání a porozumění
- rozvoj citlivosti a tolerance v mezilidském jednání
- osvojení jednoduchých poznatků o přírodním prostředí / vývoj a změny /
- vytváření povědomí o hodnotách vytvořených člověkem a přírodou
očekávané kompetence /výstupy/ :
- zvládat sebeobsluhu, základní hygienické a zdravotně preventivní návyky
- dítě dovede využívat informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává/ knížky, encyklopedie../
- vyjádřit souhlas, či umět říct ne v situacích, které to vyžadují, odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech
- porozumět slyšenému, pochopit slovní vtip a humor, projevovat zájem o knihy
- tvořivé činnosti – výtvarné, dramatické a hudebně pohybové
- uvědomovat si práva a povinnosti ve vztahu k druhému dítěti či dospělému
- vnímat, že svět je rozmanitý a pestrý / příroda, živočichové, krajina /, zdravotní, etnické, jazykové a národnostní rozdílnosti
- vnímat umělecké a kulturní podněty
nabídka činností :
kulturní akce, dárky pro maminky, hry na zahradě, výtvarné, hudební a sportovní činnosti, vyprávění, pokusy, básničky, písničky, pozorování, praktické činnosti v přírodě, výlet, modelování, hádanky, přednes, dramatizace, poznávání Březnice a okolí, návštěva zámku a organizací, pěstitelské pracovní činnosti, skupinové a kolektivní hry
průběžná nabídka činností : tvořivé dílny, práce s hlínou, sportovní hala Vitality, kulturní a filmová představení, předplavecký výcvik, besídky, oslava tradic v MŠ i s rodiči, sběr plastů, třídění odpadů, péče o zahradu, kulturní vystoupení dětí pro veřejnost