Naše učitelky vám připravily pracovní listy na domácí procvičování. Listy stačí stáhnout a vytisknout.
Budeme rády ,když nám zašlete zpět fotografie výtvorů Vašich dětí, případně napíšete na ms2breznice@volny.cz, jak děti aktivity bavily ,co se povedlo, co se nedařilo..děkujeme. Učitelky 2. a 3. třída.
Práce pro třídu Motýlci:
Dále jsou zde okruhy, které můžete procvičovat s dětmi (doporučujeme k okruhům využít pracovní listy):
Barvy duhy
- nakresli duhu a pojmenuj, jak jdou barvy za sebou,
- jak se vytvoří duha?
- vyzkoušej si pokus se Skittles bonbony,
- zapouštění vodových barev,
- vymysli, co má jakou barvu (např. žlutá – citron, sluníčko, banán, slunečníce..),
- vytvoř si svou paletu barev,
- jaká barva vznikne smícháním..?
Duha
Barevný most do nebe,
není ale pro tebe.
Po něm chodí slunce, voda,
že já nesmím, to je škoda
Velikonoce
- nauč se velikonoční koledu „Hody, hody, doprovody“,
- velikonoční zvyky a tradice,
- jak se jmenují velikonoční dny v týdnu?
- vytvoř si velikonoční osení,
- vyrob si svůj zápich do osení,
- nakresli nebo namaluj kuřátko,
- vytvoř velikonoční přání,
- zapouštění barev – výroba velikonočního vajíčka,
- zopakuj si kohout – slepice – kuřátko.
Velikonoční koleda
Hody, hody, doprovody,
dejte vejce malovaný,
nedáte-li malovaný,
dejte aspoň bílý,
slepička vám snese jiný.
semínka už v zemi klíčí.
Jaro
- charakteristické znaky jara, jarní počasí,
- jarní květiny – vyjmenuj, poznávej a urči jejich barvu,
- pozorování pupenů v přírodě,
- poznej rozdíl mezi jehličnatým a listnatým stromem,
- nakresli jarní květinu, která se ti nejvíce líbí,
- vytvoř si svoji morenu,
- co umí sluníčko, déšť, mraky a duha,
- pozoruj klíčení semínek,
- objevování významu domácích zvířat (rozhovor, kde se vzalo vajíčko, maso a mléko),
- seznamování dětí s péčí o zvířátko (péče o plyšové zvíře),
- rozvíjení vyjadřovacích schopností při popisu libovolného jarního obrázku,
- poznávání, kde je více/méně/stejně (samostatné návrhy dětí při hře s hračkami),
- zazpívej si jarní písničku,
- zacvič si pozdrav sluníčku.
V zahradě
Sluníčko si češe vlasy,
v zahrádkách je plno krásy.
Všude kvetou jarní kvítka,
ty má ráda každá včelka.
Včelka sedá k petrklíči,
semínka už v zemi klíčí.
Hádanky:
Malá kytka celá bledá
ze sněhu ven cestu hledá.
Při teplotě na nule rozkvétají ________.
(bledule)
Každý na to kouká, civí.
Na jaře se dějí divy –
rozkvete vždy jeden pán,
Víte který? ________.
(tulipán)
Trojdílná sukýnka,
bílá a malinká, nosí ji panenka,
má jméno ________.
(sněženka)
Jaro a zvířátka
- poznávání domácích zvířat a jejich mláďátek,
- hrajeme si na zvířátka – jaké zacvičíme,
- nakresli své oblíbené zvířátko,
- jednoduché říkanky spojené s tématem,
- určovat krátká a dlouhá slova (pes – štěňátko, kočka – koťátko)
- nakresli barevná klubíčka pro kočku,
- třídění zvířátek podle pohybu (létá, běhá, skáče),
- pohádka „O kohoutkovi a slepičce“, „Zvířátka a loupežníci“,
- píseň „Když jsem já sloužil“
- proč a jak se máme starat o zvířátka,
- kdo je to zvěrolékař,
- básnička spojená s tématem
Zajíček
Jednou, dvakrát dupne,
do své jamky hupne.
A co ve své jamce?
Přitulí se k mamce.
Jaro ťuká na dveře
- jarní květiny (hádanky, barvy)
- pokusy – klíčení pšenice, klíčení hrachu,
- porovnávat počet předmětů,
- namalovat sluníčko,
- zapamatovat si krátký text (básničky),
- prohlížení encyklopedií,
- květina roste – protahování jednotlivých svalových oblastí,
- pohybové improvizace na melodii písní s jarním motivem,
- spočítej květiny na obrázku
Tulipán
Na zahradě stojí pán,
tuli, tuli, tulipán.
Z cibulky se vytahuje,
květy slunci vystavuje.
Konvalinka
Na zahrádce u maminky,
vyrostly nám konvalinky.
Z krajky bílé zvonečky
nesou bílé stopečky.
A když zvonky zazvoní,
krásnou vůní zavoní.
Kniha je můj kamarád
- prohlížení encyklopedií, obrázkových a pohádkových knih,
- jaké znáš pohádkové hrdiny?
- nakresli svoji nejoblíbenější postavu/pohádku,
- vyrob si záložku do knihy,
- vyprávěj děj podle obrázků,
- vyhledávání, porovnávání a třídění knih (velkáXmalá, tenkáXsilná),
- urči kladného a záporného hrdinu,
- jak se chovám ke knize?
- vytvoř si své vlastní leporelo (dějová posloupnost),
- seznámení – kdo je to ilustrátor a spisovatel
Pohádka
Popros rodiče, aby ti přečetli pohádku. Pozorně poslouchej a odpověz na otázky.
Jmenuji se Lucka. Moc ráda si čtu. Doma na stole mám spoustu knížek.V první řadě jsou uloženy knihy o koních. V druhé řadě zase o princeznách. Z pohádek si nejraději čtu o Červené karkulce, O třech prasátkách a o berušce Lence. Na Vánoce jsem dostala knihu o motýlech. Každá kniha je jako velký poklad. Vždy se z ní dozvím něco nového. Často mě i rozesměje. Kniha je moje kamarádka.
Odpověz na otázky:
Které knihy Lucka nejraději čte?
a) o berušce Lence, o Červéné karkulce, O třech kůzlátkách
b) o berušce Lence, o zeleném drakovi
c) o berušce Lence, o Červené karkulce, O třech prasátkách
Jak se jmenuje beruška v knížce?
a) Lenka
b) Hanka
c) Veronika
Jaké knihy má Lucka uloženy v první řadě?
a) o princeznách
b) o koních
c) o motýlech
Jakou knihu dostala Lucka k Vánocům?
a)o koťátkách
b) o motýlech
c) o pejskovi