Distanční vzdělávaní

Naše učitelky vám připravily pracovní listy na domácí procvičování. Listy stačí stáhnout a vytisknout.

Budeme rády ,když nám zašlete zpět fotografie výtvorů Vašich dětí, případně napíšete na ms2breznice@volny.cz,      jak děti aktivity bavily ,co se povedlo, co se nedařilo..děkujeme.  Učitelky 2. a 3. třída.

Práce pro třídu Motýlci:

Dále jsou zde okruhy, které můžete procvičovat s dětmi (doporučujeme k okruhům využít pracovní listy):

Barvy duhy

  • nakresli duhu a pojmenuj, jak jdou barvy za sebou,
  • jak se vytvoří duha?
  • vyzkoušej si pokus se Skittles bonbony,
  • zapouštění vodových barev,
  • vymysli, co má jakou barvu (např. žlutá – citron, sluníčko, banán, slunečníce..),
  • vytvoř si svou paletu barev,
  • jaká barva vznikne smícháním..?

Duha

Barevný most do nebe,

není ale pro tebe.

Po něm chodí slunce, voda,

že já nesmím, to je škoda

Velikonoce

  • nauč se velikonoční koledu „Hody, hody, doprovody“,
  • velikonoční zvyky a tradice,
  • jak se jmenují velikonoční dny v týdnu?
  • vytvoř si velikonoční osení,
  • vyrob si svůj zápich do osení,
  • nakresli nebo namaluj kuřátko,
  • vytvoř velikonoční přání,
  • zapouštění barev – výroba velikonočního vajíčka,
  • zopakuj si kohout – slepice – kuřátko.

Velikonoční koleda

Hody, hody, doprovody,

dejte vejce malovaný,

nedáte-li malovaný,

dejte aspoň bílý,

slepička vám snese jiný.

semínka už v zemi klíčí.

Jaro

  • charakteristické znaky jara, jarní počasí,
  • jarní květiny – vyjmenuj, poznávej a urči jejich barvu,
  • pozorování pupenů v přírodě,
  • poznej rozdíl mezi jehličnatým a listnatým stromem,
  • nakresli jarní květinu, která se ti nejvíce líbí,
  • vytvoř si svoji morenu,
  • co umí sluníčko, déšť, mraky a duha,
  • pozoruj klíčení semínek,
  • objevování významu domácích zvířat (rozhovor, kde se vzalo vajíčko, maso a mléko),
  • seznamování dětí s péčí o zvířátko (péče o plyšové zvíře),
  • rozvíjení vyjadřovacích schopností při popisu libovolného jarního obrázku,
  • poznávání, kde je více/méně/stejně (samostatné návrhy dětí při hře s hračkami),
  • zazpívej si jarní písničku,
  • zacvič si pozdrav sluníčku.

V zahradě

Sluníčko si češe vlasy,

v zahrádkách je plno krásy.

Všude kvetou jarní kvítka,

ty má ráda každá včelka.

Včelka sedá k petrklíči,

semínka už v zemi klíčí.

Hádanky:

Malá kytka celá bledá

ze sněhu ven cestu hledá.

Při teplotě na nule rozkvétají ________.

(bledule)

Každý na to kouká, civí.

Na jaře se dějí divy –

 rozkvete vždy jeden pán,

Víte který? ________.

(tulipán)

 

Trojdílná sukýnka,

bílá a malinká, nosí ji panenka,

má jméno ________.

(sněženka)

Jaro a zvířátka

  • poznávání domácích zvířat a jejich mláďátek,
  • hrajeme si na zvířátka – jaké zacvičíme,
  • nakresli své oblíbené zvířátko,
  • jednoduché říkanky spojené s tématem,
  • určovat krátká a dlouhá slova (pes – štěňátko, kočka – koťátko)
  • nakresli barevná klubíčka pro kočku,
  • třídění zvířátek podle pohybu (létá, běhá, skáče),
  • pohádka „O kohoutkovi a slepičce“, „Zvířátka a loupežníci“,
  • píseň „Když jsem já sloužil“
  • proč a jak se máme starat o zvířátka,
  • kdo je to zvěrolékař,
  • básnička spojená s tématem

Zajíček

Jednou, dvakrát dupne,

do své jamky hupne.

A co ve své jamce?

Přitulí se k mamce.

Jaro ťuká na dveře

  • jarní květiny (hádanky, barvy)
  • pokusy – klíčení pšenice, klíčení hrachu,
  • porovnávat počet předmětů,
  • namalovat sluníčko,
  • zapamatovat si krátký text (básničky),
  • prohlížení encyklopedií,
  • květina roste – protahování jednotlivých svalových oblastí,
  • pohybové improvizace na melodii písní s jarním motivem,
  • spočítej květiny na obrázku

Tulipán

Na zahradě stojí pán,

tuli, tuli, tulipán.

Z cibulky se vytahuje,

květy slunci vystavuje.

Konvalinka

Na zahrádce u maminky,

vyrostly nám konvalinky.

Z krajky bílé zvonečky

nesou bílé stopečky.

A když zvonky zazvoní,

krásnou vůní zavoní.

Kniha je můj kamarád

  • prohlížení encyklopedií, obrázkových a pohádkových knih,
  • jaké znáš pohádkové hrdiny?
  • nakresli svoji nejoblíbenější postavu/pohádku,
  • vyrob si záložku do knihy,
  • vyprávěj děj podle obrázků,
  • vyhledávání, porovnávání a třídění knih (velkáXmalá, tenkáXsilná),
  • urči kladného a záporného hrdinu,
  • jak se chovám ke knize?
  • vytvoř si své vlastní leporelo (dějová posloupnost),
  • seznámení – kdo je to ilustrátor a spisovatel

Pohádka

Popros rodiče, aby ti přečetli pohádku. Pozorně poslouchej a odpověz na otázky.

Jmenuji se Lucka. Moc ráda si čtu. Doma na stole mám spoustu knížek.V první řadě jsou uloženy knihy o koních. V druhé řadě zase o princeznách. Z pohádek si nejraději čtu o Červené karkulce, O třech prasátkách a o berušce Lence. Na Vánoce jsem dostala knihu o motýlech. Každá kniha je jako velký poklad. Vždy se z ní dozvím něco nového. Často mě i rozesměje. Kniha je moje kamarádka.

Odpověz na otázky:

Které knihy Lucka nejraději čte?

a) o berušce Lence, o Červéné karkulce, O třech kůzlátkách
b) o berušce Lence, o zeleném drakovi
c) o berušce Lence, o Červené karkulce, O třech prasátkách

 

Jak se jmenuje beruška v knížce?

a) Lenka
b) Hanka
c) Veronika

 

Jaké knihy má Lucka uloženy v první řadě?

a) o princeznách
b) o koních
c) o motýlech

 

Jakou knihu dostala Lucka k Vánocům?

a)o koťátkách
b) o motýlech
c) o pejskovi